معرفی انواع ریبون پرینتر

آشنایی با انواع ریبون پرینترها

معرفی انواع ریبون پرینتر

آشنایی با انواع ریبون پرینترها

ریبون چاپگر چیست؟

ریبون پرینتر 

 استفاده از ریبون چاپگر زمانی بیشتر استفاده می شد که  کامپیوتر هنوز برای استفاده انبوه در دسترس نبود و مردم مجبور بودند به جای چاپگر از ماشین های تایپ استفاده کنند. با این وجود بعضی از کاربران کامپیوتر وجود دارند که هنوز هم پرینتر های سوزنی استفاده می کنند که با استفاده از ریبون چاپگر کار می کنند. به دلیل مقرون به صرفه بودن در چاپ اسناد پیش نویس و یا اسنادی که کیفیت چاپ در آنها مهم نیست، به جای چاپگرهای جیبی یا پرینتر جوهر افشان، از پرینتر های سوزنی بسیار استفاده می شود. در اکثر موارد نیز ریبون این چاپگر ها بسیار ارزان است.

 ریبون در چاپ حرارتی

در چاپ حرارتی از ریبونی استفاده می شود که حاوی جوهری است که شبیه به قوام مداد رنگی مومی یا موم است. در طول فرایند چاپ، کاغذ حساس به حرارت وارد دستگاه می شود و بین سر حرارتی چاپگر و غلتک ورق فشرده می شود سپس کاغذ با استفاده از جوهر ریبون توسط یک فنر در سر چاپگر چاپ می شود.

گرما برای فرآیند چاپ حرارتی ضروری است، و به این ترتیب، هنگامی که گرما بر روی کاغذ و جوهر قرار می گیرد، جوهر در کارتریج ریبون ذوب شده و به کاغذ می چسبد و به این ترتیب انتقال چاپ حرارتی انجام می شود.

چاپگرهایی که از ریبون برای چاپ حرارتی استفاده می کنند اغلب برای چاپ های تخصصی مانند چاپ کارت های اعتباری ، چاپ کارت بانکی، چاپ کارت مغناطیسی، چاپ کارت پرسنلی و شناسایی پی وی سی و به طور کلی برای چاپ انواع کارتهای pvc   مناسب هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.